Novo u galeriji

Upitnik

Koga najviše cijenim?

Bryan Peterson: Understanding Shutter Speed

Understanding Shutter SpeedUnderstanding Shutter Speed Otvara se u novom prozoru je logični nastavak nekakve krivulje učenja nakon Learning to see creatively Otvara se u novom prozoru i Understanding Exposure Otvara se u novom prozoru istog autora - Bryana Petersona. Knjiga govori uglavnom o kreativnom korištenju brzine zatvarača, s naglaskom na brzine manje od 1/125. Već iz samog toga je jasno da se područje fotografije na koje se knjiga usmjerava odnosi uglavnom na uvjete slabog svjetla, izražavanje pokreta i akcije, apstraktnim fotografijama te noćnim fotografijama. Iako dijelom donosi zanimljiva saznanja i o "brzim ekspozicijama", razumljiv je naglasak na male brzine jer one u većoj mjeri donose određene poteškoće amaterskim fotografima. Ova knjiga će jednako pomoći u svladavanju tih poteškoća kao i o naprednom namjernom korištenju malih brzina u svim svjetlosnim uvjetima radi postizanja fotografskih efekata.

Dok veće brzine zatvarača uglavnom znače da imamo dovoljno svjetla za ispravno osvjetljenje te možemo po želji postavljati otvor objektiva i dobivamo oštre fotografije ili možemo "smrznuti" trenutak, male brzine ipak omogućuju veliki broj kreativnih ideja pri stvaranju zanimljivih scena. Zato Peterson kroz brojne primjere s odličnim fotografijama pokazuje na koje se sve načine male brzine mogu iskoristiti. Iako su male brzine potrebne uglavnom u uvjetima slabog osvjetljenja, uz gotovo redovitu uporabu stativa, upotrebom ND filtra i namjernim smanjivanjem otvora objektiva Peterson i u uvjetima odličnog osvjetljenja pronalazi motive pri kojima iskorištava kreativne prednosti male brzine zatvarača.

Amaterski fotografi mogu puno korisnog naučiti o efektima koje na fotografijama dobivamo kreativnim podešavanjem brzine zatvarača, do će oni napredniji dobiti pregršt dobrih ideja za svoje fotografske avanture.

Pretraži fotografski.com

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 4