Bryan Peterson: Understanding Shutter Speed
Understanding Shutter Speed je logični nastavak nekakve krivulje učenja nakon Learning to see creatively i Understanding Exposure istog autora - Bryana Petersona. Knjiga govori uglavnom o kreativnom korištenju brzine zatvarača, s naglaskom na brzine manje od 1/125. Već iz samog toga je jasno da se područje fotografije na koje se knjiga usmjerava odnosi uglavnom na uvjete slabog svjetla, izražavanje pokreta i akcije, apstraktnim fotografijama te noćnim fotografijama. Iako dijelom donosi zanimljiva saznanja i o "brzim ekspozicijama", razumljiv je naglasak na male brzine jer one u većoj mjeri donose određene poteškoće amaterskim fotografima. Ova knjiga će jednako pomoći u svladavanju tih poteškoća kao i o naprednom namjernom korištenju malih brzina u svim svjetlosnim uvjetima radi postizanja fotografskih efekata.
Dok veće brzine zatvarača uglavnom znače da imamo dovoljno svjetla za ispravno osvjetljenje te možemo po želji postavljati otvor objektiva i dobivamo oštre fotografije ili možemo "smrznuti" trenutak, male brzine ipak omogućuju veliki broj kreativnih ideja pri stvaranju zanimljivih scena. Zato Peterson kroz brojne primjere s odličnim fotografijama pokazuje na koje se sve načine male brzine mogu iskoristiti. Iako su male brzine potrebne uglavnom u uvjetima slabog osvjetljenja, uz gotovo redovitu uporabu stativa, upotrebom ND filtra i namjernim smanjivanjem otvora objektiva Peterson i u uvjetima odličnog osvjetljenja pronalazi motive pri kojima iskorištava kreativne prednosti male brzine zatvarača.
Amaterski fotografi mogu puno korisnog naučiti o efektima koje na fotografijama dobivamo kreativnim podešavanjem brzine zatvarača, do će oni napredniji dobiti pregršt dobrih ideja za svoje fotografske avanture.
Dok veće brzine zatvarača uglavnom znače da imamo dovoljno svjetla za ispravno osvjetljenje te možemo po želji postavljati otvor objektiva i dobivamo oštre fotografije ili možemo "smrznuti" trenutak, male brzine ipak omogućuju veliki broj kreativnih ideja pri stvaranju zanimljivih scena. Zato Peterson kroz brojne primjere s odličnim fotografijama pokazuje na koje se sve načine male brzine mogu iskoristiti. Iako su male brzine potrebne uglavnom u uvjetima slabog osvjetljenja, uz gotovo redovitu uporabu stativa, upotrebom ND filtra i namjernim smanjivanjem otvora objektiva Peterson i u uvjetima odličnog osvjetljenja pronalazi motive pri kojima iskorištava kreativne prednosti male brzine zatvarača.
Amaterski fotografi mogu puno korisnog naučiti o efektima koje na fotografijama dobivamo kreativnim podešavanjem brzine zatvarača, do će oni napredniji dobiti pregršt dobrih ideja za svoje fotografske avanture.