Novo u galeriji

Upitnik

Koga najviše cijenim?

Michael Freeman: The Photographer's Eye

Knjiga The Photographer's Eye Otvara se u novom prozoru dokazuje da fotografija nije jednostavni proces bilježenja slika iz stvarnog života. Da bi se taj proces dobro obavio treba imati neka naizgled sporedna znanja koja itekako utječu na rezultat. U uvodu knjige stoji sljedeće: "...kako izgrađujete svoju fotografiju, od čega se ona sastoji, u kakvim su odnosima oblici i forme na fotografiji, kako su popunjeni prostori, kako cijela fotografija mora imati određeno jedinstvo."

Ovo je knjiga koja govri o fotografskom dizajnu. Kao i svaki drugi dizajn, koji ima umjetničku vrijednost, osnovni postulati dobrog dizajna se svakako odnose i na fotografiju. Dok klasični slikar može poštivati određene dizajnerske principe vlastitim rasporedom elemenata na svom djelu, fotograf takvo skladno jedinstvo mora pronaći u svijetu koji nas okružuje. Svi elementi su više manje nepromjenjivi, ali ono što fotograf može napraviti je postavljanje parametara kamere radi postizanja određenog efekta, odabir pravog kuta snimanja, biranje određenog trenutka, različitog osvjetljenja. Svi elementi naše fotografije postoje u jednom trodimenzionalnom okruženju iz kojeg nastojimo izdvojiti određenu scenu u dvije dimenzije. U te dvije dimenzije grafički gledajući, svi elementi fotografije mogu zauzimati različite odnose koji generiraju konačnu "snagu" i zanimljivost fotografije.

Freeman nas kroz brojne primjere upućuje na elemente fotografije koje ne smojemo zanemariti; možda je praktičnije reći, na elemente koje možemo na različite načine koristiti kako bismo postigli emotivnu povezanost promatrača s fotografijom. Kroz brojne primjere ova knjiga nas uči o kompoziciji kroz elemente kao što su okvir, popunjavanje okvira, horizont, simetrija, kontrast, ravnoteža, ritam, tekstura, perspektiva, točka interesa, višestruka točka interesa, vodoravne linije, okomite linije, dijagonale, krivulje, trokuti, četverokuti, visina pogleda, vektori, pokreti, točka fokusa, trenutak, svjetlo i boja, odnosi boja, namjera postizanja emotivnog efekta, predviđanje trenutka i "sačekivanje", istraživanje, suprotstavljanje (najčešće se odnosi suprotstavljene teme zbog postizanja emotivnog efekta, banalni primjer - pripadnik afričkog plemena s mobitelom), proporcije...

Upravo je svaki od ovih elemenata popraćen adekvatnim fotografskim primjerom. Na serijama fotografija prikazuju se različite mogućnosti uputrebe dizajnerskih elemenata.

Knjiga The Photogrpher's eye je na engleskom jeziku, ima 192 stranice formata 23 x 25,5 cm  i bogato je opremljena fotografijama autora.

Ova knjiga ne govori puno o tehničkim paramertrima fotografiranja. Kao što naslov govori, usmjerena je na fotografovo oko, i načinima promatranja vizualnih elemenata u trodimenzionalnom prostoru. Ukoliko ste se počastili kvalitetnim fotoaparatom i savladali tehničku stranu stvaranja fotografija, ova knjiga će vam dati određena "umjetnička" znanja i usmjerenja kako bi rezultat koji postižete dobio na "težini" i zanimljivosti. Uz ovu knjigu dodatna znanja i primjeri mogu se prinaći u knjizi Bryana Pettersona Learning to see creatively koju sam opisao na drugom mjestu. Oba autora svojim različitim individualnim pristupima kgovore o istim elementima, na drugačiji način, što čitatelju otvara nove kreativne ideje i izazove za vlastiti razvoj u fotografiji.

Pretraži fotografski.com

Tko je online

Trenutno aktivnih Gostiju: 3