Dobra praksa
Kreativna ekspozicijaMoj omiljeni autor Bryan Peterson u svim svojim knjigama, predavanjima u uputama često koristi pojam "kreativna ekspozicija". Znači li kreativna ekspozicija isto što i dobra ekspozicija? Naravno, ne. Dobra, korektna ili tehnički ispravna ekspozicija je nužnost, ali to ne znači da takva ekspozicija ima i umjetnički štih. Da bismo bili kreativni trebamo znati čime raspolažemo i kako to upotrijebiti za umjetnički dojam. Dobra ekspozicija ne znači drugo nego dobar odnos "svetog trojstva": ,otvora blende, brzine okidača i ISO osjetljivosti u, pretpostavimo, standardnom osvjetljenju. Već i teoretskim promišljanjem, očito je ono što je sprovedivo u praksi. Za svaki kadar postoji nekoliko "dobrih" ekspozicija. Najčešće šest, ali i više što ovisi o opremi. Tako je na primjer ISO 100-f8-1/250 jednako dobro kao i ISO 100-f11-1/125. Veći otvor objektiva propušta više svjetlosti što kompenziramo većom brzinom i obrnuto. Na taj način sudjeluju bilo koja dva od tri elementa ekspozicije. U krajnjem slučaju, postava kamere na automatiku će (barem bi trebala) uvijek dati ispravnu ekspoziciju i to po principu težnje k što manjem otvoru objektiva radi oštrine, što većoj brzini s tim otvorom po mogućnosti uz ISO 100 radi najmanje šuma. No kamera to radi školski i nema sposobnost "kreativnog" računanja. Peterson kaže: Vi ste umjetnik iza kamere, razmišljajte kreativno. Koju ćete od šest ispravnih postavki ekspozicije upotrijebiti?
|
|
|